Hormonkuren Modul 1

Så er jeg igang med Hormonkuren. Der er meget at lære om hormoner og hvilke funktioner de har, men tænker det bliver lettere fordøjeligt over de næste 14 uger 🙂

Jeg har fået en Råvareliste samt en Hormonvelig indkøbsliste, så nu skal køleskab og skuffer gennemgåes. Det er rigtig spændende at læse om hver enkelt råvares funktion. Et eksempel er Chiafrø, hvilket jeg elsker at lave som grød med kokosmælk til morgenmad.

  

Jeg har fået en Råvareliste samt en Hormonvelig indkøbsliste, så nu skal køleskab og skuffer gennemgåes. Det er rigtig spændende at læse om hver enkelt råvares funktion. Et eksempel er Chiafrø, hvilket jeg elsker at lave som grød med kokosmælk til morgenmad.

Chiafrø

Chiafrø, også kaldet Salba, er enormt næringsrige små frø.
 Chiafrø er de fødevarer der er rigest på omega-3 fedtsyrer og fibre. Gram for gram indeholder chiafrø 8 gange mere omega-3 end laks, fire gange flere fibre end hør, seks gange mere kalk end sødmælk, 30 % flere antioxidanter en blåbær, 15 gange mere magnesium end broccoli!
 Chiafrø er desuden komplet proteintilskud med alle 8 essentielle aminosyrer og giver et samlet proteintilskud på 21 % pr 100 g. 
Chiafrø absorberer desuden væske og kan også bruges som bindemiddel i opkrifter. Brug fx dem i smoothies, crackers, muffins eller i chia- eller hampegrød.

Mine opgaver her i første uge står beskrevet på billedet ovenover og det vil jeg skrive meget mere om de næste dage.

HormonKurens Test
Test på hvilke ubalancer jeg har

Sundhedsjournal
Vægt, taljemål, hoftemål, BMI, BMR, søvn, blodtryk osv.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *